Aller au contenu

Adsense et API Google map


Zalf

Sujets conseillés

Bonsoir,

Mon site dédié au tourisme, utilise et va utiliser de plus en plus google map. j'ai vu sur des sites américains la possibilité de mettre des pub adsense sur l'api de google map avec la fonction : GAdsManager

Je l'ai installé depuis un mois. Pas mal de visite dans les stat mais jamais vu de pub ni de clic ! Quelqu'un à des info?

Bonne soirée

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

As-tu activé GAdsManager ?

Il faut impérativement utiliser la méthode enable() pour qu'elles s'affichent ;)

class GAdsManager

A GAdsManager object fetches AdSense ads and displays them on a specified map. Ads show up as GMarkers and can be clicked on to bring up the ad within the marker's info window. The GAdsManager selects AdSense ads based on the current viewport and the surrounding textual content on the page. Note that when adding a GAdsManager to a map, you must also specifically enable it using the enable() method.

Constructor Description

GAdsManager(map, publisherId, adsManagerOptions?) Creates a new GAdsManager object that requests AdSense ads from Google's servers. The map parameter identifies the map on which this GAdsManager should display ads. The publisherId parameter specifies the developer's AdSense account. The adsManagerOptions parameter is a GAdsManagerOptions object literal. (Since 2.85)

Methods Return Value Description

enable() none Enables fetching of ads. Ads are not fetched by default. (Since 2.85)

disable() none Disables fetching of ads. (Since 2.85)

class GAdsManagerOptions

This class stores optional arguments to the GAdsManager constructor. It has no constructor, but is instantiated as an object literal.

Properties Type Description

maxAdsOnMap Number The maximum number of ads to show on the map at any time. The default value is 3. (Since 2.85)

channel String The AdSense channel used for fetching ads. Channels are an optional feature that AdSense publishers can use to track ad revenue from multiple sources. (Since 2.85)

minZoomLevel Number The minimum zoom level at which to show ads. The default value is 6. (Since 2.85)

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Bonjour

J'ai également vu cette fonctionnalité active sur les map de Wiki.

Voici pour la Fontaine de Vaucluse :cool2: : http://www.wikimapia.org/#lat=43.917932&am...amp;m=h&v=2

L'adsense s'affichant dans une fenêtre sur la carte et la navigation se faisant alors dans la fenêtre.

Intégration de cette fonctionnalité doit surement générer un bon retour, reste à avoir du contenu à afficher sur la carte.

Modifié par Olivier
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

oui, j'ai activé GAdsManager, mais rien du tout!

voici mon code :

var adsManager = new GAdsManager(map, "ca-pub-xxxxxxxxxxx",{channel:"xxxxxxxxx"}); 
adsManager.enable();

Modifié par Zalf
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Veuillez vous connecter pour commenter

Vous pourrez laisser un commentaire après vous êtes connecté.



Connectez-vous maintenant
×
×
  • Créer...